آشنایی با اجرای سقف شیروانی و پوشش سقف‌های شیب‌دار ویلانما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



برترین اخبار و اطلاعات تخصصی دنیای فیلم و سریال را در این وبگاه بخوانید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برترین اخبار و اطلاعات تخصصی دنیای فیلم و سریال و آدرس biopics-qazvin-movie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 16
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 229
:: بازدید سال : 360
:: بازدید کلی : 1054

RSS

Powered By
loxblog.Com

برترین اخبار و اطلاعات تخصصی دنیای فیلم و سریال را در این وبگاه بخوانید.

آشنایی با اجرای سقف شیروانی و پوشش سقف‌های شیب‌دار ویلانما
چهار شنبه 14 آبان 1399 ساعت 1:51 | بازدید : 129 | نوشته ‌شده به دست DÀRK ŁĐRÁGØ | ( نظرات )

به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با انواع سقف‌های شیب دار و همچنین مزایا و مضرات آنها آشنا کنیم. برای خواندن مقالات بیشتر در رابطه با اجرای سقف شیروانی، به منبع سایت مراجعه نمایید.

پوشش سقف‌های شیب‌دار

الف- پوشش سقف‌های شیب دار با ورق‌های سیمانی - پنبه نسوز.

ورق‌های راه راه به گونه‌ای گذاشته می‌شوند که در جهت موج و در جهت عمود بر آنها همپوشانی داشته باشند، بنابراین، این ورق‌ها دارای دو نوع همپوشانی هستند.

-در جهت موج با هم همپوشانی داشته باشید و در جهت عمود بر موج همپوشان شوید.

1- در جهت موج همپوشانی داشته باشید

تصویر افقی این همپوشانی همیشه 47 میلی متر است که به آن نیمه موج گفته می‌شود و به هیچ وجه به طول ورق، شیب، فاصله تیراندازی و سایر عوامل بستگی ندارد.

2- در جهت عمود بر موج همپوشانی داشته باشید

این همپوشانی بستگی به عوامل جوی و شیب سقف، حداکثر 20 سانتی متر و حداقل 10 سانتی متر دارد. برای شیب‌های کمتر از (18٪)، از خمیر آب بندی استفاده می‌شود. این خمیر باید در برابر عوامل جوی مانند گرمای شدید، یخ زدگی و گرد و غبار بسیار مقاوم باشد. خمیر را باید به صورت نوار در فاصله 15 میلی متر از لبه موج طغیان قرار دهید و ورق بعدی را روی آن فشار دهید تا فاصله بین دوره‌ها کاملاً با خمیر پر شود. ناحیه‌ای که با خمیر آب بندی می‌شود باید کاملاً گرد و غبار شود و خشک شود. روکش‌های دارای شیب کم باید تا حد امکان از ورق‌های بزرگ استفاده کند.

3- پیرایش گوشه‌های ورق

ورق‌های 6/5 و 1/2 6 موج سیمانی پنبه‌ای نسوز ایجاد می‌کنند و گوشه‌ها را قطع می‌کنند. این روش به گونه‌ای انتخاب شده است که هنگام اتصال چهار گوشه زاویه دوره متوسط در یک سطح قرار گرفته و از تشکیل چهار لایه ورق جلوگیری می‌شود. گوشه‌های ورق‌ها معمولاً علاوه بر برش با قیچی مخصوص، با تیغه مخصوص با جوشکاری الماس مناسب برش خورده‌اند.

4- برای نصب ورق

همیشه ورق تنظیم می‌شود. نصب همیشه از پایین‌ترین نقطه سقف در جهت باد انجام می‌شود (که در هر منطقه بر اساس آمار و تجربه موجود تعیین می‌شود.)

5- گیره برای نصب لوازم جانبی

کلیپ نصب با توجه به مشخصات پروفایل لایه انتخاب می‌شود. کلیپ به عناصر تسطیح کننده 2 و 5 متصل شده است و در ورق‌های بزرگ روی تیر افقی میانی، برای رفع کلیپ کافی است. کلیپ‌ها معمولاً از فولاد گالوانیزه با قطر 6 تا 8 میلی متر ساخته می‌شوند. هر گیره از یک مهره شش ضلعی، واشر فلزی و واشر قیر استفاده می‌کند. در تقاطع‌ها و تقاطع‌های دو شیب معمولاً یک عدد تیز مناسب قرار می‌گیرد.

6- لوازم جانبی مربوط به ورق‌های راه راه

ورق‌های راه راه سیمان آزبست علاوه بر تیز بودن، دارای لوازم جانبی دیگری همچون لبه راه راه، لبه دنده‌ای، اتصال مستقیم دیوار، ورق برای عبور لوله، کلاه چهار ضلعی و شش ضلعی و ضلع ساده نیز می‌باشد که هر کدام باید در محل خود نصب کنید. پیمانکار باید کار نصب را به افراد واجد شرایط و باتجربه واگذار کند.

ب: با ورقهای کافور بپوشانید

ورق‌های اردواز معمولاً در دو اندازه 30 60 60 و 20 30 سانتی متر تولید و استفاده می‌شوند. هنگام نصب این ورق‌ها، لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

1- زیرساخت

زیرساخت ورق‌های اردو باید با چوب خارجی (روسی یا مشابه) انجام شود. برای انجام این کار، ابتدا چهار سینی چوبی با عرض حدود 6 سانتی متر و ارتفاع حدود 8 سانتی متر و در مسافت مناسب در امتداد خط می‌تواند بزرگترین شیب سقف باشد (این فاصله‌ها در صورت مشخص نبودن در نقشه‌ها). حدود 90 تا 100 سانتی متر) در نظر گرفته شده است).. بسته به نوع ساختار سقف، فلز، چوب، قوس چند ضلعی یا بتن آرمه، چهار تیر به طور مناسب با توجه به جزئیات موجود در نقشه به پشت بام متصل می‌شوند. بسته به اینکه ملافه‌ها به ترتیب 60 30 30 سانتی متر یا 20 30 30 سانتی متر باشد، چهار مهره کوچکتر با اندازه حدود 4 سانتی متر عرض و 3 سانتی متر طول در فواصل 20 و 10 سانتی متر عمود بر چهار مهره قبلی قرار می‌گیرند.. و میخ شده‌اند. پس از آماده سازی زیر ساخت به هر طریقی، ورق‌های آرد با همپوشانی لازم نصب می‌شوند. برای نصب هر برگه به عنوان ماده اتصال، یک دارچین مسی و 2 میخ لازم است.

2- همپوشانی

طول همپوشانی این ورق‌ها 3.3 برابر طول ورق و همپوشانی عرضی 1/2 عرض آن است به طوری که سطح مفید هر ورق برابر با 1/3 سطح سطح ورق و سطح کل صفحات نصب شده سه برابر سطح سطح است.

3- شیب سقفها با پوشش آرداواز

شیب این سقف‌ها با توجه به ابعاد ورق‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه به شرح زیر است:

در جدول زیر شیب مناسب سقفها با پوشش اردواز نشان داده شده است

30. 20

30 × 60

ابعاد اردوگاه

وضعیت آب و هوا

(40 ٪)

(25٪)

هوای گرم و مرطوب

(50 ٪)

(30 ٪)

هوای معتدل و کمی بارش برف

(60 ٪)

(35 ٪)

هوای سرد با برف زیاد

ج: با ورقهای توسکانی بپوشانید

ابعاد ورق‌های توسکانی 39.5 39 6.33 سانتی متر است. برای دید خوب و سهولت در تخلیه برف و باران، شیب سقف نباید از (30٪) کمتر باشد. زیر ساخت این ورق‌ها شبیه به زیر ساخت اردوگاه است. چهار قلمه مورد استفاده باید از نوع چوب خارجی (روسی یا مشابه) باشد. فاصله بین چهار بخش اصلی تقریباً برابر با فاصله بین چهار بخش است، همانطور که در مورد ورق‌های آرداواز وجود دارد، اما فاصله بین چهار بخش دوم 36 سانتی متر است. برای هر متر مربع پوشش، 4.56 قطعه توسکا لازم است، و پیچ 11 سانتی متر برای چسب ورق استفاده می‌شود و یک پیچ 13 سانتی متر برای چسباندن آن استفاده می‌شود.

2 سقف‌های شیب دار را با فویل آلومینیومی بپوشانید

ورق‌های آلومینیوم ممکن است دارای موج سینوسی یا ذوزنقه باشند، اگر دارای یک ورق سینوسی و موج باشند اگر دارای یک صفحه ذوزنقه‌ای باشند، دارای یک موج 1.5 هستند. در جهت عمود بر موج، همپوشانی بستگی به شیب سقف، 15 تا 20 سانتی متر دارد. این برگه‌ها باید مطابق با برنامه‌های اجرایی یا توصیه‌های سازنده و با استفاده از اتصالات مناسب نصب شوند. قطر سوراخ برای گیره باید کمی بزرگتر از قطر گیره باشد تا از نظر انبساط و انقباض مشکلی ایجاد نشود. گیره‌ها باید در بالای امواج بسته شوند.

3 پوشاندن سقف‌های شیب دار با ورق‌های فولادی گالوانیزه

متداول‌ترین ورق‌های فولادی گالوانیزه ورق‌های موجدار با ورق‌های صاف (موج دار) نیست. به این ورق‌ها نیز آهن سفید گفته می‌شود.

پ: ورق موج دار

ورق‌های راه راه گالوانیزه نباید مستقیماً در بالای برلین‌ها قرار گیرد. اگر برنامه‌های اجرایی سقف عایق یا سایر لایه‌های میانی را فراهم نکند، باید یک واشر سرب یا نئوپرن بین ورق و گیره برلین قرار گیرد. ورق‌ها طوری انباشته شده‌اند که در جهت موج و عمود بر روی آن، یکدیگر را با هم همپوشانی دارند. بنابراین، این ورقها، مانند ورق‌های آزبست و سیمان موج دار، دو نوع همپوشانی دارند: در جهت موج با هم همپوشانی دارند و در جهت عمود بر موج همپوشانی دارند.

1- در جهت موج همپوشانی داشته باشید

همپوشانی در جهت موج برابر است با یک، یک و نیم یا دو موج. بنابراین، در مناطق حفاظت شده معادل یک موج واحد، و در مناطق نسبتاً ساکت، 1.2 1/2 موج، و همچنین در مکانهایی که شرایط آب و هوایی شدید و غیر معمول دارد، تعداد مسابقات 2 موج است.

2- در جهت عمود بر موج همپوشانی داشته باشید

این همپوشانی به عوامل جوی و شیب سقف بستگی دارد. حداقل همپوشانی ده و حداکثر 25 سانتی متر است در صورت استفاده از این ورق‌ها برای پوشش دیوارهای عمودی، همپوشانی حداقل 10 سانتی متر است، اگر شیب سقف بیشتر باشد (36٪)، سقف 15 سانتی متر است. اگر شیب سقف کمتر باشد (36٪)، مقدار همپوشانی بین 20 تا 25 سانتی متر خواهد بود. در این حالت لازم است از خمیر آب بندی استفاده شود.

3- گیره‌های نصب

گیره‌های مشابه برای گیره‌های آزبست و بام سیمانی به همراه واشرهای مناسب نیز در اینجا قابل استفاده است. در مورد این ورق‌ها، به خصوص اگر مقطع لایه‌ها از نوع Z باشد، می‌توان از پیچ خودکار استفاده کرد. در این حالت، ترجیح داده می‌شود که پیچ‌ها را بعد از عبور از بال بالایی تیغه از طریق یک تخته چوب به ضخامت 5 سانتی متر، مرتب کنید، عرض چوب مورد نظر برابر است با فاصله داخل از لبه داخلی Z تا نمایه. فاصله بین گیره‌ها برای اتصال ورق‌ها با فلاپ ها نباید از 40 سانتی متر تجاوز کند. این گیره‌ها باید در قسمت بالایی امواج نصب شوند. علاوه بر گیره‌های فوق، در جهت عمود برلین، ورق‌ها باید هر 45 سانتی متر، حداقل با میخ، پیچ‌های اتوماتیک یا سایر اتصالات قابل اعتماد به یکدیگر متصل شوند.

4- لوازم جانبی

ضخامت وسایل جانبی این ورقها، مانند تیز و غیره، باید برابر با ورق اصلی باشد و در هنگام نصب آنها، باید حداکثر دقت را انجام داد.

ب: پوشش با ورق‌های گالوانیزه صاف

این ورق‌ها معمولاً روی خرپاهای چوبی نصب می‌شوند. ورق‌ها را باید به یک خرپای چوبی میخ زده و میخ‌ها را باید با نوار ضد آب ببندید تا از ورود آب جلوگیری شود. فاصله بین ناخن‌ها نباید بیشتر از 40 سانتی متر باشد ورق‌های صاف توسط 4 حلقه در امتداد حلقه‌ها متصل شده و عمود بر آن (در امتداد شیب) به شکل دو حلقه متصل می‌شوند.

پوشش با سفال

شیب این سقف‌ها معمولاً در حدود (45٪) است. سرامیک می‌تواند لعاب یا بدون لعاب باشد. سرامیک‌های بدون لعاب در مناطق بارانی استفاده می‌شود، اما در مناطق برفی باید سرامیک لعاب داشته باشد، زیرا در این مناطق سرامیک‌های بدون لعاب هنگام خنک کننده با رطوبت جذب می‌شوند.

هوا منجمد و ترک می‌کند. سرامیک به اشکال مختلفی به وجود می‌آید و ساختار این سقف‌ها شبیه به آرداواز است، اما از آنجا که سرامیک دارای وزن بیشتری نسبت به آرداواز است، فاصله بین چهار زیر تیر، به اصطلاح باف، باید در هر مورد محاسبه شود. سرامیک‌ها به اشکال مختلفی ساخته می‌شوند که مشهورترین آنها سرامیک‌های نیم دایره‌ای (سنتی ایرانی) و سرامیک‌های مکانیکی است که هر کدام طبق برنامه‌های اجرایی نصب می‌شوند.

5 پوشش با ورق‌های پلاستیکی شفاف

در مورد نصب این ورق‌ها باید نکات زیر را رعایت کنید:

الف: فاصله بین دامن‌ها معمولاً 55 تا 65 سانتی متر است، مگر اینکه دستگاه کنترل به دلیل ضخامت و خواص مکانیکی ورق‌ها، این فاصله را کاهش یا کاهش دهد.

ب: طول دال در جهت شیب 10 تا 18 و معمولاً 15 سانتی متر است.

پ: جدول همپوشانی در جهت موج بین یک یا دو موج تغییر می‌کند، بدین معنی که هرچه طول شیب کوتاه‌تر و شیب بیشتر باشد، طول همپوشانی کوتاه‌تر است.

ت: ورق‌ها را می‌توان با اره یا اره چوبی برید، اما برای برش ورق‌های خمیده بهتر است از اره (کمان) استفاده کنید.

ث: نصب این ورق‌ها با استفاده از پیچ خودکار (در صورت پایه آهنی) یا میخ (در صورت پایه چوبی) انجام می‌شود، اما در هر حالت از واشر مناسب برای پیچ یا میخ استفاده می‌شود.

ج: برای ورق‌های حفاری می‌توانید از مته‌های دستی یا برقی استفاده کنید، اما قطر سوراخ‌ها باید کمی بزرگتر از قطر میخ یا پیچ باشد، به طوری که وقتی دمای هوا تغییر کند، می‌توانید در شرایط انبساط و انقباض حرکت کنید.

چ: در جاهایی که صفحات شفاف خم شوند، حداقل شعاع خمش 2 متر خواهد بود.




:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: